Praha se stává vyhledávaným objektem čínských turistů. Ptáte se, jak je to možné? Důvodem je romantický film s názvem Somewhere Only We Know (Jen my víme kde), který se v období od 23. června do 13. srpna 2014 natáčel v našem hlavním městě. Premiéra filmu je v čínských kinech až 14. února 2015, ale díky mediální kampani a oblíbené režisérce Xu Jinglei se snímek dostal do hledáčku čínské veřejnosti.
Xu Jinglei je nejen režisérka, ale i herečka a scenáristka, která si za svou kariéru získala přes 97 mil. diváků. Není se tedy čemu divit, že film o dívce, která odjíždí do Prahy studovat a najít dávnou lásku své babičky, má na čínské sociální síti Weibo dokonce 1,9 miliard přístupů.
Film se odehrává v prostředí letní Prahy, zejména na Malé Straně a Starém Městě. V mediální kampani je příběh situován jako love story v moderní multikulturní společnosti staré evropské metropole.
Ve spolupráci s agenturou CzechTourism proběhla i soutěž, kde si 8 výherců již od pondělí 22. prosince, vychutnává celotýdenní vánoční atmosféru Prahy. Výherci jsou po celou dobu pobytu doprovázeni televizními štáby a zprostředkují tak „pražský zážitek“ v přímém přenosu čínskému publiku.
Idylické zobrazení metropolí z pohledu filmové kamery funguje na turisty jako magnet. „Jsme velice rádi, že si filmaři vybrali právě Prahu, která je pro romantickou komedii jako stvořená. Dostane se tak do povědomí běžného diváka, který se při plánování dovolené může vydat po stopách svých hrdinů,“ uvedl Marek Mráz ředitel Odboru strategie a marketing agentury CzechTourism.
Je to velká čest pro Prahu, jelikož nebyla jediným městem, kde se příběh mohl odehrát, vyhrála dokonce i nad Paříží. „V Praze jsme našli naprosto všechno, co jsme hledali. Nejen architekturu a lokace, ale i velmi kulturní prostředí a úžasně organizovanou filmovou infrastrukturu. Filmování pro nás dopadlo skvěle a jsem si naprosto jistý, že tak dopadne i celý film a Praha udělá na čínské diváky obrovský dojem,“ řekl producent filmu Jiao Aimin.
Krom pražského romantického prostředí sehrály svou roli v rozhodování filmové pobídky (podpora Státního fondu kinematografie), které umožňují filmařům získat zpět pětinu nákladů utracených v České Republice. Zřízeny byly právě na podporu konkurenceschopnosti českého filmového průmyslu a nepřímo i České republiky právě skrze její propagaci ve filmu. „Jsem ráda, že se nám producenty podařilo přesvědčit, že nejlepší lokace, servis a podporu úřadů dostanou právě u nás. Roli v tom určitě sehrála i „meziresortní spolupráce“ s velvyslanectvím ČR v Pekingu a agenturou CzechTourism, která spolu s námi podpořila již prvotní prohlídky Prahy,“ uvedla Ludmila Claussová, vedoucí Czech Film Commission.
Foto: www.pixmac.cz
Zdroj: TZ CzechTourism - Film natočený v Praze vyvolal v Číně senzaci, město láká turisty ve velkém
(ewe)
|